PRZEGLĄD NEWSÓW
Źródła: „Press” (06/2014), SPF, Marketing przy kawie, Social Press.
NASZA PR-OWA WINA
Miesięcznik „Press” zapytał w czerwcu dziennikarzy, co sądzą o piarowcach. Jakie grzechy główne specjalistów od public relations
podali redaktorzy?
TOP 5 błędów polskiego PR-u stanowią:
palenie newsa – przekazywanie przez piarowców informacji do konkurencyjnych mediów, działanie na szkodę dziennikarza, który
zdobył newsa;
kłamstwo – unikanie odpowiedzi na pytania, podawanie wymijających odpowiedzi, podawanie nieprawdziwych faktów;
milczenie za karę – bojkotowanie danej redakcji za nieprzychylną publikację czy emisję;
nieznajomość prawa – postępowanie wbrew prawu prasowemu, głównie w obszarze autoryzacji;
ego PR – założenie, że tylko rzecznik może wypowiadać się w imieniu całej firmy czy organizacji, nikt inny.
Press” poprosił o komentarz do zaprezentowanej lisy grzechów ludzi na co dzień związanych z branżą PR. Szymon Sikorski, prezes
agencji Publicon i członek Rady Etyki PR, stwierdził: „Piarowiec powinien być empatyczny, umieć słuchać, łatwo nawiązywać relacje
i być przygotowanymmerytorycznie”. I dodał: „Zachowanie czarnych owiec wpływa negatywnie na postrzeganie całej branży”.
TRANSFORMACJA
Stowarzyszenie Prasy Firmowej zmieniło nazwę.
Od teraz funkcjonuje jako Stowarzyszenie
Content Marketing Polska.
Kiedy zakładaliśmy SPF, pojęcie content
marketingu nie było znane polskim marketerom.
Mocno rozwijały się wówczas działania związane
z custom publishingiem, stąd też początkowo
skupialiśmy się właśnie na prasie firmowej” –
wyjaśniło SPF. Dodając, że wraz z pojawieniem
się nowych narzędzi powstała potrzeba
podążania za trendami, które dyktuje rynek.
Z racji tego, że CM rozgościł się w słownikach
polskich przedsiębiorstw, SPF – by lepiej oddać
profil własnej działalności – postanowiło zmienić
nazwę.
POKOLENIE SIECI
Yahoo i ChannelAdvisor sprawdzili, jakie przyzwyczajenia związane
z internetem charakteryzują pokolenia Y i Z. Co się okazało? Że to generacje
sieci.
Pokolenie Y (przedstawiciele wyżu demograficznego lat 80. i 90.) oraz
pokolenie Z (urodzeni po 2000 roku) to osoby uzależnione od smartfonów –
wynika z badania. Jak się okazuje, dla współczesnych młodych ludzi dużo
ważniejszy jest nowy model telefonu lub konsoli do gier niż np. prawo jazdy.
Analiza dokonana przez Yahoo i ChannelAdvisor powinna być wskazówką
dla marketerów. Z racji tego, że „dzieci sieci” stają się dziś głównymi
konsumentami, powinni oni umieć docierać do nich za pośrednictwem
internetu.
BLOGERZY, ŁĄCZCIE SIĘ
Pod koniec maja wystartował serwis Zblogowani.pl – portal jako pierwszy w Polsce nie tylko skupia
w jednym miejscu publikacje z różnych blogów, ale udostępnia też vlogi z YT.
Zblogowani.pl ma służyć internautom w łatwiejszym poruszaniu się po rozrastającej się blogosferze,
a blogerom w dotarciu do większego grona czytelników. Serwis jest bezpłatny – i dla czytelników,
i dla piszących. Treści są pobierane z blogów poprzez kanał RSS. Do serwisu można zalogować się
m.in. przez Facebooka. Portal umożliwia np. personalizowanie swoich profili, obserwowanie blogów,
grupowanie najciekawszych wpisów.