PRZEGLĄD NEWSÓW
Źródła: „Press” (06/2014), SPF, Marketing przy kawie, Social Press.
NASZA PR-OWA WINA
Miesięcznik „Press” zapytał w czerwcu dziennikarzy, co sądzą o piarowcach. Jakie grzechy główne specjalistów od public relations
podali redaktorzy?
TOP 5 błędów polskiego PR-u stanowią:
•
palenie newsa – przekazywanie przez piarowców informacji do konkurencyjnych mediów, działanie na szkodę dziennikarza, który
zdobył newsa;
•
kłamstwo – unikanie odpowiedzi na pytania, podawanie wymijających odpowiedzi, podawanie nieprawdziwych faktów;
•
milczenie za karę – bojkotowanie danej redakcji za nieprzychylną publikację czy emisję;
•
nieznajomość prawa – postępowanie wbrew prawu prasowemu, głównie w obszarze autoryzacji;
•
ego PR – założenie, że tylko rzecznik może wypowiadać się w imieniu całej firmy czy organizacji, nikt inny.
„
Press” poprosił o komentarz do zaprezentowanej lisy grzechów ludzi na co dzień związanych z branżą PR. Szymon Sikorski, prezes
agencji Publicon i członek Rady Etyki PR, stwierdził: „Piarowiec powinien być empatyczny, umieć słuchać, łatwo nawiązywać relacje
i być przygotowanymmerytorycznie”. I dodał: „Zachowanie czarnych owiec wpływa negatywnie na postrzeganie całej branży”.
TRANSFORMACJA
Stowarzyszenie Prasy Firmowej zmieniło nazwę.
Od teraz funkcjonuje jako Stowarzyszenie
Content Marketing Polska.
„
Kiedy zakładaliśmy SPF, pojęcie content
marketingu nie było znane polskim marketerom.
Mocno rozwijały się wówczas działania związane
z custom publishingiem, stąd też początkowo
skupialiśmy się właśnie na prasie firmowej” –
wyjaśniło SPF. Dodając, że wraz z pojawieniem
się nowych narzędzi powstała potrzeba
podążania za trendami, które dyktuje rynek.
Z racji tego, że CM rozgościł się w słownikach
polskich przedsiębiorstw, SPF – by lepiej oddać
profil własnej działalności – postanowiło zmienić
nazwę.
POKOLENIE SIECI
Yahoo i ChannelAdvisor sprawdzili, jakie przyzwyczajenia związane
z internetem charakteryzują pokolenia Y i Z. Co się okazało? Że to generacje
sieci.
Pokolenie Y (przedstawiciele wyżu demograficznego lat 80. i 90.) oraz
pokolenie Z (urodzeni po 2000 roku) to osoby uzależnione od smartfonów –
wynika z badania. Jak się okazuje, dla współczesnych młodych ludzi dużo
ważniejszy jest nowy model telefonu lub konsoli do gier niż np. prawo jazdy.
Analiza dokonana przez Yahoo i ChannelAdvisor powinna być wskazówką
dla marketerów. Z racji tego, że „dzieci sieci” stają się dziś głównymi
konsumentami, powinni oni umieć docierać do nich za pośrednictwem
internetu.
BLOGERZY, ŁĄCZCIE SIĘ
Pod koniec maja wystartował serwis Zblogowani.pl – portal jako pierwszy w Polsce nie tylko skupia
w jednym miejscu publikacje z różnych blogów, ale udostępnia też vlogi z YT.
Zblogowani.pl ma służyć internautom w łatwiejszym poruszaniu się po rozrastającej się blogosferze,
a blogerom w dotarciu do większego grona czytelników. Serwis jest bezpłatny – i dla czytelników,
i dla piszących. Treści są pobierane z blogów poprzez kanał RSS. Do serwisu można zalogować się
m.in. przez Facebooka. Portal umożliwia np. personalizowanie swoich profili, obserwowanie blogów,
grupowanie najciekawszych wpisów.